Startista ajettiin Vierumäelle jossa kumpainenkin meistä sai HYLKÄYS päätöksen. Syy hylkyyn johtui ihanneajasta myöhästymisestä, joten tässä tapauksessa myöhästyimme 17 minuuttia. Pyörät oli valmiina lähtöön lauantaina mutta loput ajofiilikset meni hylkäyksen jälkeen joten jätimme leikin siihen.
Tässä summaroituna perjantain tapahtumat
Startti ja siirtymälle
Eka MK oli heti "luulot pois" tyylinen. Yleisö MK, eli peltopyöritys. Lähdöstä ajettiin n.50 m jossa ensimmäinen ojan ylitys (UPOTUS) ja josta toiset 50m ja UPOTUS. Omaa lähtöä odotettiin pellon viereisellä peltotiellä. Reitti kulki takaisin pellonsivustaa tulosuuntaamme joten lähtöä odottavat saivat katsella tarjottimelta mitä tulossa oli. Jonossa olevien kuskien päät oli järjestään kääntyneet pellolle ja kypäristä oli havaittavissa pään pyörittelyä. Mitä sitten kypärän sisällä tapahtui, siitä en saanut selvää. Tunsin myötäsääliä kuskeja kohtaan lähtövalon sammuttua, tuohon sä kohta ajat. Säälin tunto katosi kun tiesi oman jonon lyhenevän ja oman lähtövuoron lähestyvän.
Toka MK ei helpottanut, kuraa, kivikkoo ja kuraa ja upotusta ja kuraa jne.
Kolmas MK. KURAAA ja KIVIKKOO. Peltopyöritykset oli pelkkää kuravelliä ja lammikot syviä ja halkaisijaltaan 4-6 metrin luokkaa. Pyörästä kärähti kytkin. Tankkihuollossa huikkasin huollolle tarvetta uudelle kytkimelle seuraavassa huollossa
Nelos MK. kakkosella läpi, kolmosta ei kestänyt lainkaan
Juustoporttilla odotti mekatsut uuden kytkimen kanssa. Mies ja pyörä kasaan ja jatkamaan, AT:tä tuli muutamia minuutteja.
ja sitten se huhdanoja.
Sellasta reikää ja upotusta että Kärmekustaa viimevuonna oli vielä lastenleikkiä. Yhteissätuumin nosteltiin kilpakumppnien kanssa toistemme pyöriä irti mudasta jotta päästäisiin jatkamaan. Normisti reitin ihanne aika oli 38 minuuttia, multa meni 1:16 tähän pätkään ja monella muulla vielä kauemmin. On muuten hienon näköstä kattella taakseppäin kun parisenkymmentä kuskia jonossa polulla pimeässä kypärävalot päällä päät pyörien odottavat omaa vuoroaan upotukseen. Oli kuin valoketju
Siirtymä vierumäelle ja ihanneajan ylitys 1:17 (tunnin toleranssi) minuuttia, kiitos huhdanoja
Kokemusta tuli paljon siitä mistä päitsissä on todellakin kysymys. Makuun pääsi jo perjantain aikana siitä että mitä tarkoittaa "RYTMI" päitsillä. Ajokokemusta tuli roppakaupalla ja rohkeutta ajaa ns. sokkoihin paikkoihin. Keulaa ilmaan, jos keulan saa yli ni takapää tulee itekseen :)
Valot sammu ku saunalyhty!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti